[CNW:Counter]
e-mail

Berlýn
(první díl)

Naskytla se skvělá příležitost, jak se všichni zase potkat. Jsme taková rozfrcaná rodinka po světě. Helča sice zrovna v cizině nežije, ale s celou rodinkou na Kladně, Jirka zatím zahraniční spády nemá, ale stejně je to docela složitej úkol, jak to nastražit, abysme se všichni sešli na jednom místě. A protože Honza jel služebně z Ameriky do Irska a pak do Curychu, tak jsme vymysleli Berlín, takové dobré místo k potkávání.
Bylo to celkem jednoduché. Spojení do Berlína je parádní. Z hlaváku v Praze na hlavák v Berlíně to je asi 4 a půl hodinky, skoro tak dlouho, jako když jedeme na chalupu do Ostružné. Vlak čistej a rychlej, ani zpoždění neměl. Lístek se dal koupit přes internet a dokonce i ve slevě, jen jsme neměli možnost ten lístek vrátit.

Olina chodí všude včas, Jirka naopak a nejhorší bejvá Honza. Helena to už taky umí. ale kupodivu všichni chtěli udělat Olině radost, a přišli včas. Nakoupili jsme si jídlo na cestu. A přehnali to s množstvím.

A protože bylo času habaděj, tak jsme si dali kafe v místní kafárně.

Helča, když vypráví, tak má neuvěřitelný pohybový rozsah.

Kdo je nedoslýchavý a musí být blízko, ten může dostat i facku.

Je to prostě hérečka.

Jdeme na nástupiště. Máme místenky, takže budeme sedět.

Helča za lístek koupila pro všechny plzeň, abysme se měli dobře. Olina vyhrožovala, že se všichni ožereme, ale nepodařilo se.

A opět vypráví. Kdybyste jí svázali ruce, bude mlčet jako ryba.

Jirkovi jsem na cestu vzal kouzelnou krabičku, která je úplně k ničemu, jen, když se zmáčkne taková kolíbka, tak to v ní cvakne a blikne zelený světýlko a pak červený. Celý to je bez baterek. Taková kravina. Jirka to celé rozebral.

Pak Helču zkoušel z anglickejch výrazů a Olina, učitelka jim do toho kecala. Cesta příjemně ubíhala.

Drážďany. Jen tak z rychlíku.

Další plzeň a před námi Berlín.

Drážďany jsou zajímavé.

Teda z okna rychlíku.

Do Berlína přijíždíme včas. Zdá se, že to tu pořádně ROZTOČíme.

Před 29 lety jsem v Berlíně pracoval skoro půl roku. Nádraží se hodně změnilo, i když si zachovalo stejnej ráz.

U vlaku na nás už čekal Honza se svou slečnou Rézou.

Schovali jsme si batohy do úschovny a šli se toulat po městě.

Z tisku jsem se dozvěděl, že do Berlína by měly dorazit Noční zapařené prdele - náckovští putinovci. Ti, se kterými se nechal vyfotit moravský hejtman Hašek. Ale od něho se nic jinýho čekat nedalo.

Pošťáci v Berlíně jezdí na žlutejch babetách.

Kdo je tenhle chlápek se nám nepodařilo zjistit.

Tak jsme se u něho aspoň vyfotili.

Honza se mu chtěl podívat do kufříku, ale byl zamčený.

Helča se před ním svlíkala, ...


...ale byl jako z kamene. Ani to s ním nehlo. Taková hezká holka a on nic.

Jdeme pomaličku podél Sprévy, je teplo a máme chuť na kafe.

Berlín se již od prvních minut projevuje sympaticky a samozřejmě.

Všichni si dali kafe, ale já jsem zkusil jejich pivo.

Je to krásný, že jsme zase pohromadě.

Před námi se objevila galerie, ve které měla být nějaká výstava, kterou chtěl vidět hlavně Jirka.

Olina vytahuje svou novou sefityčku a dělá první selfíčko.

Všichni jsme se šli vyčůrat a Jirka na nás čekal na schodech.

Nějak si nedokážu vybavit, jestli tahle budova tu byla před těmi třiceti lety a nebo jestli třeba nebyla v sektoru zlého Berlína.

Čteme si, co nás na výstavě čeká.

Výstava se jmenuje velmi příznačně.

Jirka výstavu studoval velmi svědomitě a poctivě. Je to tak trochu i z jeho oboru, tak se mu ani nedivím. Ale Olina a já jsme to jen tak prolítli a pak jsme si šli lehnout do trávy, kde jsme na mláďata, na ty naše kuřátka počkali.

Před galerií se válí krásná plastika Henryho Moora. Moora mám rád. Ale pro začátek nabízím jen jeho odraz ve špinavé vodě. Pokračování příště. To tvrdé Y v názvu vysvětlím v některém z příštích pokračování.

 

podpis



Je to ostuda, ale zrovna nemám žádný robátka na skladě.

 


Jo, a zítra ráno prosím tě přijdu až v poledne.

Obálka titulu Přehled judikatury Evropského soudu pro lidská práva - Rozsudky velkého senátu - výběr - Svazek II (2001–2006)DOX - DUŠE PENĚZ (do 6. 6. 2016)
Peníze jako na fenomén, jehož jsme všichni – dobrovolně či nedobrovolně – součástí. Prostřednictvím děl a projektů více než třiceti zahraničních i českých umělců se pokouší zkoumat způsob a některé důsledky toho, jak je dnešní svět kolonizován prostřednictvím současného ekonomického modelu.
Obálka titulu Přehled judikatury Evropského soudu pro lidská práva - Rozsudky velkého senátu - výběr - Svazek II (2001–2006)LEICA GALLERY - Petr Sirotek Okamžiky uplynulých let (do 19. 6. 2016)
Výstava představuje dva zásadní cykly z bohaté tvorby českého fotografa Petra Sirotka (*1946); zátiší a cestopisné fotografie z Nepálu. Zátiší nejsou dle autora jen mrtvým světem odložených, samotě propadlých předmětů, ale spíše prostředím, jež dotváří svět živých a tvoří tak kotviště našich vzpomínek. Cestopisné fotografie z Nepálu vznikly během autorova pobytu v této destinaci v roce 1973.
Obálka titulu Přehled judikatury Evropského soudu pro lidská práva - Rozsudky velkého senátu - výběr - Svazek II (2001–2006)Rudolfinum - Taryn Simon (do 10. 7. 2016)
Ptáci ve filmech s Jamesem Bondem, zboží pašované skrz Kennedyho letiště, algoritmy obrázkových kolekcí, utajované základny amerických náboženských, administrativních nebo vojenských institucí... Newyorská umělkyně Taryn Simon (1975) představí od konce dubna v Galerii Rudolfinum šest svých projektů vytvořených v letech 2007 až 2014.
Obálka titulu Přehled judikatury Evropského soudu pro lidská práva - Rozsudky velkého senátu - výběr - Svazek II (2001–2006) DOX - UPFRONT (do 23. 5. 2016)
Váleční fotoreportéři. 23 současných fotoreportérů ze španělsky mluvících zemí. Obrázky z míst různých konfliktů po celém světě, například Blízkého východu, Afriky a Latinské Ameriky. Mnozí jejich autoři byli oceněni prestižní Pulitzerovou cenou nebo uspěli v soutěži World Press Foto.

Obálka titulu Přehled judikatury Evropského soudu pro lidská práva - Rozsudky velkého senátu - výběr - Svazek II (2001–2006)Anna Fárová – Dvě tváře
Obsáhlý výbor z díla významné české historičky fotografie. Kniha je rozdělena do tří částí: první tvoří studie o světové fotografii, druhá je věnována fotografii české, třetí shrnuje texty o obecných otázkách fotografie. Závěr tvoří rozsáhlé autorčiny vzpomínky na vlastní život a desítky významných osobností, s nimiž se setkala. Jo a kniha je beznadějně rozprodaná. Snad se ještě dá nějaký kousek objednat v MOBA knihy.

„Pro mne je fotografie okamžtiým poznáním; ve zlomku vteřiny mi musí být jasný význam události a zároveň pevná výstavba opticky prožitých tvarů, které tuto událost vyjadřují.“ Henri cartier Bresson

 

Martin Kratochvil / Jazz Q - Temne slunceCyrus Chestnut - A Million Colors In Your Mind
Jazzový pianista.

 


Hans Kupelweiser a Erik Sikora v Domě umění


Program divadla Radost na duben
(včetně nedělí)

Vážení a milí příznivci Divadla Radost.
Připravili jsme pro Vás a Vaše ratolesti divadelní lahůdku.
V termínu 14. a 15. května 2016 uvede naše divadlo v prostorách
zámku ve Valticích pohádku

TŘI ČUNÍCI NEZBEDNÍCI

Spojte rodinný výlet na zámek Valtice s návštěvou představení
Divadla Radost v netradičním prostoru barokního zámeckého divadla!

Vstupenky na pokladnách Divadla Radost
a v infocentru zámku Valtice !!!

Hrajeme:
V sobotu 14.května v 10:30
V sobotu 14. května ve 14:30
V neděli 15.května v 10:30

Vážení a milí přátelé,
Czech Ensemble Baroque Vás srdečně zve, byste se stali spolutvůrci nového CD
F. X. Richter: Deposizione dalla Croce
které budeme v květnu 2016 jako 1. na světě natáčet pro vydavatelství Suprafon.
Projekt je podpořen Ministerstvem kultury ČR, Jihomoravským krajem i Statutárním městem Brnem, přesto potřebujeme k realizaci tohoto mimořádně náročného a krásného díla v mezinárodním obsazení více prostředků.
Využili jsme tedy služeb serveru Hithit, kde nám na CD můžete přispět libovolnou částkou. Projekt se jmenuje:
STYLOVÁ RESTAURACE
Předem Vám velmi děkujeme za Vaši podporu! Žádný příspěvek není malý a možná pravé Vaše stovka, nebo dvě bude rozhodující!
Stejně důležité, jako samotný příspěvek je také to, zda nám pomůžete rozšířit informace o projektu co největšímu množství lidí.
Prosím, sdílejte na FB, pošlete mail nebo link a společné dílo se nám určitě podaří!
Díky, že jste s námi!
se srdečným pozdravem
Tereza Válková
za Czech Ensemble Baroque
office@ebcz.eu
www.ebcz.eu


DVA DNY PŘED

odchodem praděda Miloše proběhlo v brněnské Galerii Třináctka čtení básní Blanky Fišerové pod názvem Zlodějky vrací lžičky".
Mysleli jsme tam na Miloše, protože byl s námi, když autorka svoje Zlodějky lžiček křtila. Toto setkání by se mu určitě líbilo, určitě byl s námi aspoň v duchu.

Třináctka je krásný prostor v centru Brna, na Panské ulici. Zabírá dvě patra, vytvořili ji zřejmě ze starého bytu. Je tam útulno a moc ráda si tam zase někdy přijdu zahrát.

Blanka si to vymyslela jako experiment. Mě nazvučil Jirka v prvním patře, ve druhém byla violoncellistka Terezie Kovalová, se kterou jsme se před tím nikdy nepotkaly.
V obou patrech zněly improvizace a mezi tím se pohybovala se svými básněmi Blanka.
Lidí přišlo docela hodně, všechno bylo volné a mohli si chodit poslouchat kam se jim zachtělo.
Na poslední část celé akce sestoupila Terezie z výšin do prvního patra a došlo ke společné improvizaci. Dopředu nebylo domluveno vůbec nic, ani téma. A přesto vznikla docela zajímavá hudba, doplňující text.

Jirka to natočil, ani jsem o tom nevěděla.

Tento způsob komunikace mě baví!

Dada a spol.