[CNW:Counter]
e-mail

Machrujeme před Helčou
(a děláme jí průvodce)

Minule jsme si prošli zločinným Oaklandem sem a tam, pak jsme si vyzvedli Helču a ukázali jí všecky ty slavný piery včetně atrakcí. A honem domů, kde jsme povečeřeli i s dvojrozměrným Jirkou. A druhej den šel Honza se Stáňou do práce, tak jsme vzali Helču znova do města, abysme si zamachrovali jako zkušení SanFranciscané. A kam jinam vzít cizince než na Golden Gate Bridge.

Kupodivu byl vidět docela krásně až na druhou stranu. I když jsme u něho nebyli poprvé, stejně se nám znova, teda alespoň mně, tajil dech. Něco na tom mostě je kouzelnýho.

Odtud jsem si ho ještě nevyfotil.

Tady vypadá tak nějak dobově.

A shora jsou dole vidět všelijaké výjevy, které si vzpomínám z mnoha knih amerických spisovatelů o Americe.

Geometrie kruhů a lidí.

Helča, zdá se, taky čumí jako ohromená. A možná je, a ne jen že jako.

Pak jsme si dali tuňákovou bagetu, to už jsme uměli taky vzorově i s nahlášením jména. Minule totiž po Olině chtěli jméno a ona hned tahala z kabelky pas a nutila ho prodavačce baget, no klasické nedorozumění učitelky angličtiny. A to v Americe nebyla poprvé. Jde jen o to, že v takovým bufíku, jak to jede jako na páse, je potřeba nějak pojmenovat ty zakázky, protože kuchyň je jinde a lítačky dveří to oddělujou, čili zaplatíš, pak nahlásíš nějaký jméno a čekáš a pak vyleze ven upocenej kuchtík, nesmrdí, ale volá Olga! No a my pak už víme, že máme natáhnout pařáty a vzít si ten papírovej pytlík. Funguje to a chyby se nedějou.

Jdeme pryč, tuhle cestu taky už známe. Asi jí ukážeme tu pseudoantiku.

Je to hrozný, ale proč musí děti stále čuchat k prdelím svých rodičů. Stačí se kouknout, jak je dítě v bezpečné sedačce na nosiči kola, na hlavě helmičku a rypáček zabořenej v tatínkově prdeli a jede se na výlet. Když byla Helča malá, jezdila na sedátku přede mnou, jednou i nohu do drátů strčila a spadli jsme na tlamu, ale bylo to asi lepší, i když nebezpečnější. A líp se zpívaly písničky Voskovce a Wericha.

A je tu antika, Helča se staví do středu a vzpíná ruce k nebeské klenbě.

Ze dřeva a pískovce.

Pak za typickým americkým jezírkem, kde se určitě natáčel nějakej špionážní film, jsme koukali na tu falešnou umělou krásu a bylo nám blaze.

No a selfíčko. Když jsem stavěl foťák na rantlík jezírka, vzpomněl jsem si na krásnou scénu z filmu Perný den s Beatles, kdy si Ringo položil Nikona F1 na kámen u Temže a cvakl samospoušť. Při expozici se foťák vrhl po zádech do řeky. Já jsem měl štěstí a nic takovýho se nestalo, ale začal jsem se těšit na to, až si ten film doma znova pustím.

Vilky jsou pohádkově malebné a evidentně tu nebydlí lůzři.

Taky jsme měli trochu problém, když jsme hledali poštovní schránku, nějakou na rohu ulice, jak jsme se to učívali na základce od Wolkera. A nic. Američaní totiž mají poštovní schránky úplně jiný. Vypadají spíš jako popelnice nebo odpadkáče.

A moje oblíbené téma. Výlohy obchůdků. Baví mě ta náhodná setkání. Tohle byla prodejna s čipsama pro kočky.

A ateliér pokleslýho fotografa.

Jak vytrhnout velrybě stoličku a blondýně nožičku.

Víla si pak sundala šatečky, odhodila mezi odpadkáč a kistnu na noviny a zmizela.

A na SF se pomaličku snáší věhlasná mlha. Blíží se večer a Honza, kterej se vrátil z práce, vymyslel, že bysme mohli někam na jídlo.

V SF je hodně čínskejch hospůdek a spousta z nich je docela vyhlášená. Pak nastává problém, protože hospody jsou věčně plné. Funguje to, na rozdíl třeba od bejvalýho Východního Německa, kde záleželo na zlovůli pingla, koho uvede do poloprázdnýho sálu. Bejvalo to ponižující a protivný. V Americe je to jednodušší. Přijdeš, vidíš, kolik je tam lidí, a u vchodu je tabule s křídou. Na poslední místo napíšeš svý jméno a počet míst, které chceš. A pak venku čekáš, nebo něco. A protože bylo lidí hodně, odhadl to Honza, matematik z matfyzu, že nám to bohatě postačí na malou procházku.

A když jsme obešli velký blok a pokochali se stmívajícími scenériemi, vrátili jsme se k hospůdce a naše jméno bylo smazaný, protože jsme nebyli přítomní. A lidí bylo ještě víc. Tak se Honza jen usmál, napsal svý jméno + 3 a šli jsme za roh na pivo.

Vzájemně jsme se vyfotili, vypili každej jiný pivo. Já jsem si dal Guinessa a šli zase zpět do číny.

Tentokrát se nám to podařilo a nikdo nás nemusel předbíhat.

Olina ukázala medvídkovi tu čínskou vývařovnu, aby to mohl vykecat kámošům, co zůstali doma. A objednali jsme si spousty dobrůtek.

To hlavní, kvůli čemu jsme tam ale šli, byly smažený medúzy. Nikdo jsme to nikdy nejedli a neuměli jsme si to představit. Medúza. Je to vůbec poživatelný? Je pravda, že Číňani umí připravit jídlo z čehokoli. Možná i z betonu. A| proč ne, jednou jsem kdesi jedl polívku z vlaštovčích hnízd, tak proč ne palačinky z betonu.

Medúzy byly skvělý a na konec, pozornost podniku, sladkůstka k jasmínovýmu čaji. Co všecko se dá za jeden den stihnout. Jo a ty medúzy byly velmi zajímavý, ostrý a chutný jídlo. Všechny nás to překvapilo.

 

podpis

Tak jako Emir Kusturica Černá kočka, bílý kocour, tak já Černý Most a bílý pes.

Město Purmerend na severu Nizozemska trápí nevyzpytatelný noční útočník. Objeví se odnikud, napadá chodce v naprosté tichosti a zůstávají po něm krvavé šrámy na hlavách obětí, často vyžadující chirurgické stehy. Naštěstí je poměrně snadné se mu bránit - oním útočníkem je výr velký, a proto místní úřady doporučují obyvatelům nosit nad hlavou otevřený deštník, dokud se situace nějak nevyřeší.

Úřady z metropole Pákistánu Islámábádu oznámily, že uvádějí do provozu metařský vůz, který město v roce 1988 dovezlo z tehdejšího Československa, ale nikdy jej nepoužilo. Nehodil se totiž pro účely, pro které ho radní koupili. Cítím z toho nádech tumelu Blanka.

foto Milan

 

Dialog mámy s asi čtyřletou dceruškou, která si dává moc záležet na tom, že už umí říkat "r":
"Mami, jsi roztržitá?"
"Ano, jsem."
"Mami, a proč jsi roztržitá?"
"Protože už na to mám věk."
"A proč jsi tedy roztržitá?"
"Protože po žití s tebou se tomu ani nedivím."
"A jsi tedy roztržitá?"
"A Kačenko, co si tak představuješ pod tím slovem roztržitá?"
"No, přeci, že máš někdy roztržené tričko!"

Obálka titulu Přehled judikatury Evropského soudu pro lidská práva - Rozsudky velkého senátu - výběr - Svazek II (2001–2006)Kafkův dům - „Roger Ballen’s Shadowland 1982 - 2014“
(do 16.03.2015)
Projekt představuje prostřednictvím 191 originálních fotografií autorovu tvorbu za posledních bezmála čtyřicet let.
Obálka titulu Přehled judikatury Evropského soudu pro lidská práva - Rozsudky velkého senátu - výběr - Svazek II (2001–2006)DOX - VŠECHNO JE JINAK (do 8. 6. 2015)
Barbora Šlapetová & Lukáš Rittstein: VŠECHNO JE JINAK / 13. 3. 2015 – 8. 6. 2015 / Výstava, která se nese v duchu cest ke hvězdám, zachycuje setkání dvou naprosto odlišných světů – domorodé kultury a moderní civilizace. Je pokračováním více než patnáctiletého projektu sochaře Lukáše Rittsteina a fotografky Barbory Šlapetové, kteří spojili své osudy s posledním domorodým papuánským kmenem Yali Mek.
Obálka titulu Přehled judikatury Evropského soudu pro lidská práva - Rozsudky velkého senátu - výběr - Svazek II (2001–2006)ArtinBox Galerie - HELENA LUKAS: Z cesty (do 7.4.2015)
Fotografka Helena Lukas považuje za svůj domov Prahu, Řím i New York...
Z těchto a mnoha dalších míst pocházejí snímky plné barev, pohybu a poezie.

Obálka titulu Přehled judikatury Evropského soudu pro lidská práva - Rozsudky velkého senátu - výběr - Svazek II (2001–2006)Stanislav Holubec: Ještě nejsme za vodou
Studie se zabývá představami české postkomunistické společnosti o vlastních moderních dějinách a svém postavení ve světě mezi Východem a Západem.
První část charakterizuje, jak se česká historická paměť a vnímání druhých transformovaly během 20. století. Druhá část se zaměřuje na porevoluční 90. léta a pomocí analýzy tehdejšího tisku ukazuje, jak bylo nové společenské uspořádání legitimizováno vytvořením dvou významných kategorií společenského diskurzu: dobré minulosti i dobré části světa (první republika a Západ) stojící proti minulosti špatné a zlým sousedům („komunistická totalita“ a Východ, resp. Rusko).

„Podezíravost tíží toho, kdo se provinil.“ William Shakespeare

Mezinárodní festival nového divadla Malá inventura nabídne letos 33 akcí. Proběhne od 19. do 25. února. Více informací na: http://www.malainventura.cz

Martin Kratochvil / Jazz Q - Temne slunceFrancouzský akordeonista Vincent Peirani disponuje přirozenou muzikalitou, je však navíc vybaven harmonickou a melodickou sofistikovaností jazzmana a technikou klasického hudebníka. V jeho všestranné kapele najdeme jazzového saxofonistu, klávesistu s kořeny ve francouzském popu, hiphopového basistu či bubeníka, který se stejnou měrou věnuje jazzu i elektronické muzice. Na jeho nové desce Living Being tedy krom Peiraniho hraje Emile Parisien (soprán saxofon, tenor saxofon), Tony Paeleman (elektrické piano a efekty), Julien Henré (elektrická basa a efekty) a Yoann Serra (bicí).

 

Dobrý den, ahoj,
přijměte prosím pozvánku na projekt konaný v rámci Týdne výtvarné kultury v Brně, jehož součástí bude i Indigo Quartet.
Neděle 15.března 2015, Richard Adams Gallery, Brno, 19:30
Autor hudby: Duncan Hendy, Vizualizace: David Konečný
Hudební obsazení: Indigo Quartet ve složení: Jan Bělohlávek, Maritn Flašar: housle,
Martina Himerová: viola, Pavel Borský: violoncello
S pozdravem martina h.

 

Milí příznivci americké hudby počátku minulého století ...
spolu s přátelským pozdravem připomínáme, že ve čtvrtek 12. března od 20. hodin můžete strávit příjemné chvíle s vašimi přáteli v music klubu Fičák na Mojmírově náměstí v Brně, za nevtíravého a akusticky přijatelného poslechu jazzových standardů v podání
NOSTALGIA QUARTETU
Těšíme se na vás
více informací na www.club-ficak.cz

POKUSILA JSEM SE
namalovat Kiaře kočku. Vyšel mně z toho spíš podnapilý a notně omšelý kocour (ano, to je ten vpravo)
Kiara pak vzala tužku a pravila: "Kočka se přece maluje tak!" A je jasno.

Jirka zase maloval pro Kiaru úplně popletenou tlustou paní, která si plete nohy i boty. Pak se divili, jak vůbec může takhle chodit a nespadnout.

A nakonec jednou nohou do něčeho šlápla. Co to bylo?

 

SLUNÍČKO SVÍTILO NA PLNÝ PECKY
dnes asi všude, nejenom na Hádech.


Domluvili jsme si s Petrem a spol. výlet, spontánně se přidali Cackovi a vznikla docela slušná výprava. Když jsme nastoupili do autobusu i s vozíkem, bylo tam málem narváno. Asi si pořídíme takovou tu plácačku na přecházení silnice, jak ji používají paní učitelky ve školkách.


Kiki, Vinca a Zuza řádili na trávě, Tonda byl zatím transportován Lukášem.

Na Klajdovce bydlel na jídelním lístku malej pavouček a Vincovi se moc líbil.

Lukáš a Toník. Toníkovi roste naráz několik zubů a občas ho to zjevně nebaví. Ale jinak má skoro pořád dobrou náladu.

Kiki předvedla Muchláčkův nový účes.

Lenka se skoro vyhla záběru, ale Tonda to zachránil.

Vozík funguje perfektně, pomalu přemýšlíme o přívěsu, poněvadž se tam brzo nevejdou.

Na Vinohradech mají parádní hřiště pro nejmenší, větší i největší děti.

A taky líšeňský pivovar, kam jsme skočili na ochutnávku.
Děti dostaly od Katky buchtu a tak chvilku poseděly. Ještě jsme se tam dozvěděli, že je dnes MDŽ a dámská část výpravy byla vedením hospody obdarována zákuskem a kávou!


Pepča je syn Lukášovy sestry Áji a krásně komunikuje s dětmi, i když jsou o hodně mladší.


Třígenerační foto Klementů

Dada a spol.