Otvírání glyptotéky
(svinský víkend)

To byl ale náročný víkend. Surreálno se řinulo všemi směry a otvory. Můj bráška, surrealistický umělec dokončil po mnoha letech jedno své stěžejní dílo a potřeboval, abych ho nafotil (teda jako to dílo, ne umělce) a třeba i nafilmoval nebo i animoval, no prostě abych s tím něco udělal. Spojili jsme tedy práci se zábavou a já slíbil, že přijedu o den dřív, než proběhne maličký hepening.


Bráškové s prsteny. Pán prstenů Lubo Kristek je vytvořil jako prsteny svatební. Ten na malíčku je Ivetin a ten na prsteníčku je Mistrův.

Abyste se dostali z Prahy do Podhradí nad Dyjí v rozumnou dobu, musíte si hodně přivstat, a v sobotu je docela náročné vstávat tak nekřesťansky brzo, protože byste nemuseli. Cesta mi trvala přes pět hodin. Naštěstí jsem se naučil spát v libovolném dopravním prostředku v libovolné pozici v libovolnou dobu a na libovolně dlouho. Jde jen o to, přesunout tělo do správného spoje.


Nechci zatím moc prozradit, tak je kousek detailu...


Na této fotce je fajn, jak není poznat, co fotíme.


A tady taky ne.

Prvním autobusem dojedete do Znojma, druhým do Vranova nad Dyjí a třetím busíkem do toho Podhradí. Vše klapalo jako hodinky, dokonce i nákup jízdenky přes internet. Paráda.


Hra na klavír v Riegersburgu.

Znojmo je normální, Vranov rozkopanej a Podhradí plné vyhozených televizorů a ledniček.

Nemyslete si však, že jde úplně vše, tak hladce, jak navrhuje IDOS. Jediným, zato však fatálně zásadním podrazem je ten rozkopanej Vranov. Protože podle jízdních řádů, je nutné ve Vranově vystoupit a přesednout na další autobus do Uherčic. Vranov znám již z dob, kdy jsme tudy projížděli při slavných ročnících Tour de Zavadil a u brášky Luba jsem taky nebyl jen jednou.


Lubo nejen oděvem, ale i koloběžkou splňuje vysoké nároky své vlastní pozvánky.


Lubo vypráví cosi z historie národa.

Vesele si vystoupím z autobusu a nikde nevidím ten druhej autobus. Mají na sebe přece čekat. Je pravda, že máme zpoždění, protože Vranov je zle rozkopaný, snad hůř než za války. Ptám se slečny, která vystoupila se mnou, ale ona nic neví, jenže najednou říká: "Tenhle autobus jede přes Podhradí do Uherčic." Je mi to divné, jak to, že tak najednou prozřela, ale už to vidím taky, ten moderní autobus má elektronický infopanel velikej jako kráva přes celé boční okno a tam běží text se všemi vesnicemi, kterými projíždí. No jo, fakt tam je napsané Podhradí. Autobus se rozjíždí. Mám těžký baťoh plný foťáků a blesků, stativů a dalších hovadin. Zamávám odkrvenejma rukama, řidič zastavuje. Ptám se, jestli jede do Podhradí a on že samozřejmě, že se divil, proč vystupuju, když jsem si koupil lístek až do Podhradí. Blbé jízdní řády, ale dopadlo to dobře. Jedu v autobuse úplně sám. řidič mi vysvětluje, že on je vlastně ten první i ten druhej autobus, prostě pokračuje pod jiným číslem. Dopadlo to dobře. V Podhradí vystoupím a přivítám se s Kristkovejma. Celým zámečkem voní zajíc. Zajíc na smetaně a houskové knedlíky a výborná polívka. Za ten oběd už všecka ta příkoří od rána stála. Olizuju se až za ušima.

Celé odpoledne fotíme ty VĚCI. Schválně nepíšu které, protože to ještě nechceme prozrazovat, až později. Sošky se fotí zpočátku docela blbě, stříbro je sviňa a seštelovat světlo a expozici vyžaduje velké experimentování. Snad to nakonec dopadlo dobře. Fotíme až do večera. Nic zlýho netuším. Jsem přece host, a ještě k tomu užitečnej.

Mám v zámečku k dispozici jednu postel mezi obrazy, krásně se tam spí a celou noc se tam zdávají parádní sny. Možná za to můžou ty obrázky a vůně starých pláten. Rozsvítím v tom pokojíčku a děsně se leknu. v mé postýlce někdo spí. Někdo velikánskej a tlustej. Opatrně odkryju peřinu a tam vám v posteli leží obrovské, dobře krmené růžové prase. Ani se nehne. Zase ho přikryju, zhasnu a potichu, abych ho neprobudil to jdu říct Ivetě a Lubovi. Vypadají překvapeně a jdou se se mnou podívat. Nic proti praseti v posteli nenamítám, ale oba se do ní prostě nemůžeme vejít. Lubo však tvrdí, že to není možný, že se tam určitě oba vejdeme. Moc by mě zajímalo, jak se tam můžeme oba vejít. Lubo se mi snaží ukázat, že to prostě půjde a ukazuje mi jak. A pak přizná barvu, že mi to prase pořídili na noc, abych si užil a že když šéfredaktoruju WWWiditelné prase, bylo by záhodno se k tomu praseti mít a že by to potřeboval vyfotit a samé takové řeči.

No, já vám ani nevím, jak se to seběhlo, Lubo, jak je surreálný a nedá se mu moc odmítat, mě najednou přemluvil, že se musím vyslíct donaha a k praseti si lehnout, že oblečenej se tam fakt nevejdu a že by se to prase mohlo urazit, kdybych ho odmítnul. To mi ten víkend pěkně začíná.

Lubo řídí celý svět volantem vesmírným.


Skupinová fota:

Porno jsem přežil a bráška zapochyboval, že bych to vůbec kdy na WWWprase dal. Ale to se mýlí, je to přece neseriózní týdeník, tak si nikdo nemůže dovolit cokoliv cenzurovat.


Pro dvě prasata prostě místo na jedné posteli není...

Když viděli na vlastní oči, jak moc se to prase v mé posteli rozvaluje, usoudili, že je na mě fakt moc veliký a nebo postel malá a vyhnali ho. Přes noc stálo prase na terase.
V neděli dopoledne jsem jeli do zámku Riegersburgu, mají tam výtečný klavír a já přece na ten videoklip potřebuju nějakou muziku, tak ať si ji Lubo zahraje sám. Klavír zní příjemně, natočíme kousek filmu a uděláme pár fotek, pak si prohlídneme krásnou výstavu surrealistickejch malířů. Jmenuje se "L'ange exquis" nebo-li nádherný anděl. Je to fakt hodně silná výstava a určitě stojí za to si ji prohlídnout. Budete-li mít někdy cestu kolem nebo poblíž, neváhejte.


Dámy rozpráví o buchtách.

Jedem na zámeček, čeká na nás zase zajíc na smetaně. Odpoledne se pořádá další malý hepening. Pozvaní účastnící musí přijít v zajímavém převleku a nebo, když ne, pak musí přijet s koloběžkou. Ale znáte lidi, většina z účastníků se na předepsaný úbor vyprdla a na koloběžce nepřijela.


Lubo má zasrané přední sklo, ale stále jedeme vpřed.


Mlha ranní.

Před zámečkem Lubo stojí pyramida, ale trávník kolem není zrovna hezky upravený. Proto se obyvatelé zámečku rozhodli, že to napraví sami, když se k tomu nikdo jinej nemá. Součástí hepáče tedy bylo setí trávy a kytiček. Zatím to vypadá beznadějně vyprahle, ale příroda umí překvapit. Věřím, že za čas se tu objeví kolem slavné pyramidy louka plná veselých kytiček. Účastníci seli jako diví. Po setí byl ohýnek a buřtíky. Navečer jsme napůl tajně oslavili Lubovy narozeniny a šli spát. Má postýlka byla krásně volná, tak jsem se v ní až do rána rozvaloval jako vepř. Tolik místa! Ale zas tak moc jsem si toho volna v posteli neužil, vstávali jsme už v pět hodin a Lubo s Ivetou mě odvezli do Znojma na autobus do Prahy autem. Když už byli v tom velkém městě, tak si tam koupili petržel a nové splachovadlo do hajzlíku.

V mém autobuse do Prahy jsem zaujal opět polohu mrtvoly a spal až do Prahy. Umím to už dobře. Víkend v Podhradí byl opět výživný a nerealistický a to navzdory tomu, že mě svinsky potrápili.

Jo a málem bych zapomněl, když jsme šli navečer v neděli na krátkou procházku, potkali jsme dvě dámy, které nám vyprávěly, že prý Marie, když byla ráno venčit jezevčíka, tak prý viděla na Kristkově verandě prase. "No pane Kristek, řekněte sám, máte prase na terase?" Pan Kristek jim odpověděl, že se mohou dámy přesvědčit samy a ony potvrdily, že tam žádné prase nevidí, že Marie je blbá, kdoví co viděla, ráno byla přece mlha. Asi to byla vlčí mlha. Nebo prasečí. Kdoví, jestli příště neuvidí třeba nosorožce.
Zatracený prasečí víkend.

Kristkojc papouška spí

7.1. 2011
A je tu ročník 14. To je roků. Před 14 lety jsem měl připojení k internetu přes telefonní analogovou linku, rychlost neuvěřitelných 14 kb a protože nebyla digitální ústředna na moje číslo, stálo mě to jeden místní hovor. Akortát nikdo nemohl telefonovat ani ven ani dovnitř.

1.1.2007
Archivní sklípek funguje i nadále tak, že se klikem u ikony Bazaar dostanete přímo k jakémukoliv ze tří až čtyř posledních vydání. Z nich se vám stejnou technikou podaří dostat i k dalším předchozím třem až čtyřem vydáním od zvoleného. Toto zanořování je násilně utržené posledními třemi vydáními z předchozího roku.
Starší ročníky až po samotný Velký třesk - vznik neseriozního internetího týdeníku WWWiditelné prase - lze získat jedině na CD. (Ale to až po urputném
přemlouvání, protože kdo se s tím má furt vypalovat). Kvůli tomu, že minulej rok skončil a novej začal, bude potřeba překopat zase celé prase od narození, aby na CD bylo kompletní a to se teda redakci příliš zatím nechce. Redakce je od základů shnilá.


Na skladě se do dnešního dne válí tyto cestovní deníčky:

Dr a snad i Jr- Na návštěvě u poručíka z Inishmoru: (1) (2) (3) (4) (5)
Tatrmani Hell&Dr - Austrálie-Tramtárie:
(1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) (8) (9) (10) (11) (12) (13) (14) (15) (16) (17) (18) (19) (20) (21)
J
an NZ Kurka - Nový deník Zélandský:(1) (2) (3) (4) (5) (6) (7)
Jan Indinista Rouš - Honzíkova cesta (1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) (8) (9) (10) (11) (12) (13) (14) (15) (16) (17) . Jeho cestovní deníček je ZDE.( Ale je to blog bez fotek).
Jan Andinista Kurka - Deník Andinisty:
(1) (2)
Jana Vaňourková Kubánský deníček: (1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) (8) (9)
Linda Synaková - Rusko-Elbrus: (1) (2)
Zuzka z New Yorku - Bolívie: (1) (2) (3) (4)
Honza Faltus -Kavkazské Novosti: (1) (2) (3) (4)
Jana Vaňourková - Ománský deníček: (1) (2) (3) (4) (5) (6) (7)
Jana Vaňourková - O Jižní Africe (I) (II) (III) (IV) (V) (VI) (VII) (VIII) (IX) (X) (XI)


Účtenka za velké prase
.

  • Fyzikové z NASA a kalifornské Stanfordovy univerzity nedávno oznámili výsledky experimentu, který byl připravován o více než 50 let. Sonda Gravity Probe B, vyslaná na oběžnou dráhu v roce 2004, přinesla další potvrzení správnosti Einsteinovy obecné teorie relativity, a to díky změření deformace časoprostoru způsobenou gravitačním polem Země. Naměřená data jsou téměř totožná s předpověďmi, které poskytuje Einsteinova teorie.

  • Honza už je zpátky ze střední Ameriky a brzo se chystá do Česka
  • Chystá se i další velké překvapení, ale o tom až jindy

 

australia

Hell a spol

australia

Surreálný inspektor Zrzek

Bobik ráno:
"Dobré ráno mami. Mně je studeno, tak se du obliknout kalhotama dlouhýma a tričkem dlouhým."


 
BaselitzGalerie DOX, Martin Parr Assorted Cocktail (retrospektivní výstava) (do 16.5.2011)
Tohle je velká příležitost podívat se na zvláštní fotky. Martin Parr je v zásadě provokatér, který nikdy a nic nemyslí vážně ani fotky ne. Přesto se dostal až do prestižní agentury Magnum Photo Ostatní magnumisté s jeho přijetím měli dost problémy, protože neodpovídal jejich pohledu na svět okem aparátu. Je to chlapík bez nostalgie. slavný H. C. Bresson o něm jednou řekl: "Když se dívám na Vaše fotografie, uvědomuji si, že jsem z úplně jiné planety." Parr se nechová jako profík, nefotí ani Leicou, ta je mezi fotografy Magnum Photo hodně oblíbená, ani Nikonem dokonce ani Canonem. Fotí prý levnými fotoaparáty a zásadně na filmy, na které fotívají nejobyčejnější turisté. Na filmy kupované v drogérii a trafice kdekoliv na světě. Barvy jeho fotografií jsou moc barevné. A už dost kecání, zajděte se podívat sami.A je docela možné, že tohle všecko je součástí jeho PR a já jsem mu to sežral taky a už mu tu dělám zadarmo reklamu.Jo a ta výstava v Praze je dobrá i za vysokou cenu vstupného.
BaselitzLanghans galerie Praha, FOTO VIRUS / C Action (do 15.5.2011)
Fotografie více než desítky současných talentů na stěnách a tři tisíce tištěných stran o celosvětové fotografické scéně v deseti objemných knihách k prohlížení a čtení. C Photo , vrcholná publikace o fotografii poprvé v Praze!
Vystavení autoři: Veru Iché, Sun Hongbin, Marie Taillefer, Lovisa Ringborg, Kyungwoo Chun, Julia Peirone, Giacomo Costa, Aniu, Alexander Gronsky, Victor Albrow, Eustaquio Neves, Julia Fullerton - Batten, Flore - Aël Surun, Lia Sáile, Rong Rong + Inri.
BaselitzAteliér Josefa Sudka Johana Pošová (studentka VŠUP) 13.5.2011 - 26.6.2011 Výstava fotografii, diplomová práce
Textové pole: Jack Kerouac: Vize Codyho   Jack Kerouac svůj bezpochyby nejlepší román Vize Codyho psal přibližně ve stejné době jako své nejznámější a nejprodávanější dílo, 'bibli' beat generation Na cestě, to znamená počátkem 50. let. A přestože všichni, nejen jeho přátelé, například Allen Ginsberg, ale i další, stejně jako nakladatelští redaktoři věděli, o jaký klenot se jedná, v úplnosti vyšly Vize Codyho až v roce 1973, čtyři roky po Kerouakově předčasné smrti. Vysvětlení takové prodlevy je prosté: Kerouac zde jednoduše předběhl nejen svou dobu, ale i její literární vkus, a román tak byl po svém napsání příliš 'horkým zbožím', aby si nakladatelé troufli vrhnout jej na trh.     Věra Šťovíčková-Heroldová, Erich Herold: Africké lásky, africká manželství
V životě a v zrcadle afrického umění

Antologie čtyřiceti afrických etnik z pera někdejšího, dnes už zemřelého ředitele pražského Náprstkova muzea a jeho ženy, bývalé zpravodajky Čs. rozhlasu v Africe. Kniha nejen o lásce a milování, ale také o námluvách, svatbě, rodinném životě, nevěře a manželských sporech, prostě o vztahu mezi mužem a ženou v praktickém životě i v zrcadle slovesného a výtvarného umění africké kmenové společnosti obsahuje množství legend, pohádek a popěvků na erotické, milostné a manželské téma. Milování nebylo v očích Afričanů námětem choulostivým, bez fíkového listu se obešlo i výtvarné umění, neboť šlo o magii plodnosti.


  • Kina:
    13.5. – Aero – Hanebný pancharti (režie: Quentin Tarantino, USA/Něm., 2009, 150 min. Akční) (Hanebně zparchantělá jízda plná krve, potu, slz a touhy po pomstě. ) (22:30)
    10.5. – Oko – Filmový klub –
    Banksy: Exit Through the Giftshop (režie: Banksy, USA/VB, 2010, 87 min. Dokument) (Dokument, který se objevil v letošních nominacích na Oscary, v sobě nese velkou dávku podvratnosti, ať už tím, že jej stvořila ikona street artu s pseudonymem Banksy, jehož identitu dosud nikdo nezná, či ve způsobu, jakým se opírá do současného „umění“. Hlavní postavou je Francouz Thierry Guetta, který se pokusí s kamerou zmapovat dynamické odvětví street artu, jehož neoficiálním králem je právě Banksy. Thierryho touha se s ním setkat stále roste, až se nakonec rozhodne přiložit ruku k dílu a pod pseudonymem Mr. Brain Wash udělat díru do světa umění.) (20:30)
    10.5. – Ponrepo –
    Ladič pian zemětřesení (režie: bratři Quayové, VB/Něm./Fr., 2005, 99 min. Drama) (Režisérům nejde ani tak o naskicování světa odtrženého od reality jako o spojení různých rovin vnímání. Rozostřením, mnohovrstevnatou světelnou dramaturgií a stále nanovo fragmentovanou narací je budována matná atmosféra nevědomí. Vycizelovaný zvukový design z iritujících zvuků a opulentní hudby tento dojem zesiluje. Člověk má dílem pocit, že se v napůl bdělém stavu noří bezprostředně do světa obrazu.) (20:00)
    12.5. – Ponrepo –
    Není kouře bez ohně (režie: André Cayatte, Fr., 1972, 115 min. Drama) (V dubnu jsme si pro připomenutí umění Annie Girardotové (1931-2011) vybrali film Žít a užít (1967), jímž pro herečku začala spolupráce s Claudem Lelouchem, trvající celá tři desetiletí. Její setkávání s André Cayattem nebylo zdaleka tak dlouhé, o to však intenzivnější: v sedmdesátých letech s ním Girardotová natočila hned čtyři filmy. Není kouře bez ohněpředstavuje kombinaci dramatu ze zákulisí voleb do městského zastupitelstva a psychologického filmu o manželské důvěře. ) (17:30)
    13.5. – Ponrepo – cyklus Byl jednou český dabing I. –
    Laurel a Hardy zdědili ostrov (režie: Léo Joannon, Fr./It., 1950, 90 min. Komedie) (Český dabing je mladší ještě o další čtvrtstoletí. Zatímco Laurel a Hardy se tímto titulem s filmem rozloučili, náš cyklus o českém dabingu jím začíná .... zcela záměrně a symbolicky prací spolutvůrce české dabingové školy a jednoho z nejvýznamnějších tvůrců českého dabingu, režiséra K. M. Walló. Ten ani tentokrát nehledal dabéry s podobnými hlasy, ale podobné herecké typy. Za hlavní představitele obsadil českého pána s černou buřinkou Otto Šimánka a českého "hardyovského" tlouštíka Oldřicha Musila.) (17:30)
    13.5. – Ponrepo – cyklus Byl jednou český dabint I. –
    Jo (režie: Jean Girault, Fr., 1971, 85 min. Drama) (Film Jo vznikl na vrcholu de Funèsovy popularity na začátku 70. let. Snímek samotný i původní český kinodabing se však našemu divákovi důsledně vyhýbají. Po skončení původního promítacího monopolu ho pravděpodobně nikdy neuvedla předrevoluční Československá televize, nikdy nevyšel ani na půjčovních a prodejních médiích a jediné porevoluční uvedení v komerční televizi bylo spojeno s novým dabingem - s Jiřím Císlerem v hlavní roli.) (20:00)
  • Kluby v Česku, potažmo hlavně v Praze:
    10.5. –
    Agharta – Tereza Rajnincová Band (21:00)
    11.5. – Agharta – Jaroslav Šimíček Quartet (21:00)
    12.5. – Agharta – Emil Viklický Trio (21:00)
    13.5. – Agharta – Ondřej Kabrna trio (21:00)
    14.5. – Agharta – Petra Ernyei Quartet (21:00)
    15.5. – Agharta – Balzar Robert Trio (21:00)
    14.5. –
    Balbínova poetická hospůdka – Bula Bula Quintet (20:00)
    10.5. –
    Blues sklep – Amistars Swing Quartet (20:00)
    11.5. – Blues sklep – Jan Kodad and Bene Noire (21:00)
    12.5. – Blues sklep – Moody Rain (21:00)
    13.5. – Blues sklep – Beňa & Ptaszek & List
    (21:00)
    14.5. – Blues sklep – Bluesquare (21:00)
    15.5. – Blues sklep – Orpheovi Bardi
    11.-12.5. –
    Jazz Dock – Aaron Goldberg Trio feat. Gregory Hutchinson (22:00)
    13.5. – Jazz Dock – Markéta Foukalová, Dorota Barová, Marek Dusil (22:00)
    14.5. – Jazz Dock – Martin Brunner Trio (19:00)
    12.5. –
    Jazzboat – Julius Baroš Quartet (20:30)
    10.5. –
    KD Dobeška – Dan Bárta & Illustratosphere (20:00)
    11.5. – KD Dobeška – Škampovo Kvarteto, Ida Kelarová (20:00)
    14.5. –
    O2 aréna – Sade (19:00)
    10.5. –
    Stará Pekárna, Brno – Dura & Blues Groove (20:00)
    11.5. – Stará Pekárna, Brno – Martin Kratochvíl a Jazz Q (20:00)
    10.5. –
    U malého Glena – Roman Pokorný & Blues Box Heroes (21:30)
    11.5. – U malého Glena
    – Jamie Marshall & Radek Hlávka (21:30)
    13.5. – U malého Glena – Najponk Trio feat. Radek Zapadlo (21:30)
  • Kluby - cizina:
    11.-12.5. – Blue Note Milano, Itálie – Larry Carlton (21:00)
    14.-15.5 – Blue Note Tokyo, Japonsko – Joe Sample & The Creole Joe Band feat. Ray Parker Jr. (19:00, 21:30)
    15.5. – Twins Jazz, Washington, USA – Peng Fei (20:00, 22:00)
    14.5. – Ronnie Scott´s Jazz Club, Londýn, VB – Claire Martin Band (20:00)
  • Tanec a experimentální divadlo:
    10.5. – Alfred ve dvoře – Zkažené dítě dong prodává svou matku (Fraška s prvky bytového divadla.) (20:00)
    14.-15.5. – Divadlo Ponec – Workshop o divadle fórum (20:00)
    14.5. – Divadlo Kolowrat – Emotion Collection (Ojedinělé spojení tanečníků baletu Národního divadla, jazzové zpěvačky Eleny Sonnenshine a písniček Honzy Budaře.)
    (19:00)
    11.5. – Divadlo Ponec – Tanec HAMU 2011 (Večer studentů katedry tance.) (20:00)
    13.5. – Divadlo Ponec, hostuje DOT 504 – Perfektní den aneb Mr. Gluteus Maximus (choreografie: Lenka Vágnerová) (Tanečně pohybový kvartet nejen z lázeňského prostředí nahlíží na čtyři osoby, které se navzájem neznají a které se rozhodly příjemně strávit svůj volný den. V tomto tanečně-pohybovém představení vystupuje kromě dlouholetých členů souboru Michaely Ottové, Lenky Vágnerové a Pavla Maška také Václav Janeček, pedagog klasického tance na katedře tance HAMU a dramaturg baletu Národního divadla.)
    (20:00)
  • Festivaly tance a experimentu:
    do 29.5. – Bolšoj balet, Praha přímé přenosy představení Bolšoj baletu z Moskvy (info:
    http://www.kinoaero.cz/cz/cykly-festivaly/142/Bolsoj-balet-2010/199/2010/)
  • Divadla:
    13.5. – Činoherní klub – Martin McDonagh: Ujetá ruka ve Spokane (režie: Ondřej Sokol) (Nikdy nechtějte prodávat někomu ruku, která mu nepatří. Odstartuje to mnoho problémů... Velmi veselá a černá komedie.) (19:30)
    14.5. – Činoherní klub –
    Marina Carr: U kočičí bažiny (režie: Martin Čičvák) (Hra je variací klasického Euripídova dramatu Médeia, její reálie jsou však současné.) (19:30)
    15.5. – Dejvické divadlo –
    Modrovous/Suovordom (režie: Petra Tejnorová) (Inverze vlády muže a ženy. Žena, měníc se v anděla, mění muže v bestii. Inspirováno filmy tzv. korejského žánrového konstruktu a filmy, pro něž je typická hra s vyprávěními a časovými rovinami.) (19:30)
    16.5. – Dejvické divadlo –
    Petr Zelenka: Teremin (režie: Petr Zelenka) (Příběh člověka, který navždy změnil tvář moderní hudby. Věnováno Robertu Moogovi.) (19:30)
    12.5. – Divadlo Bez zábradlí –
    John Misto: Sonáta pro lžíci (režie: Kateřina Iváková) (Setkání dvou žen po mnoha letech. Jejich konfrontace reprezentují střetnutí dvou epoch – minulé a současné, dvou světů – australského a britského a dvou společenských postojů – zdravého selského rozumu a aristokratické nadřazenosti.) (19:00)
    16.5. – Divadlo Bez zábradlí –
    2x Woody Allen (režie: Karel Heřmánek) (Láska a nevěra: dvě sexy komedie na jedno téma. Představení není vhodné pro děti - ale měly by ho vidět.) (19:00)
    12.5. – Divadlo Komedie –
    Oliver Reese: Goebbels / Baarová (režie: Dušan D. Pařízek) (Intimní variace na téma „mezinárodních vztahů“.) (20:00)
    14.5. – Divadlo na Vinohradech –
    Jonathan Lynn, Antony Jay: Jistě, pane ministře (režie: Martin Stropnický) (První řada neobyčejně vtipného a divácky populárního seriálu britské televize BBC.) (19:00)
    12.5. – Divadlo Na zábradlí –
    Dorota Maslowska: Dva chudáci Rumuni, co mluvěj polsky (režie: David Peimer) (Na benzinové pumpě, na dálnici, na opuštěné silnici anebo v hlubokém polském lese se odehrává příběh jednoho večera, který začal kostýmní párty.) (19:00)
    15.5. – Divadlo V Celetné, hostuje Divadlo Kašpar –
    PERMIÉRA Draci v noci (19:30)
  • Divadelní festivaly:
    do 31.12. – České divadlo 2011 (info:
    http://www.ceskedivadlo.cz/)


Milí přátelé,
dovoluji si vás informovat o akci o.s. BEZMEZÍ, která se koná v sobotu 21.5. 2011 v Brně
pročtěte a šiřte, prosím, dál díky!!!
zdraví
Radka Blatná.

Sobota 14. května patří Muzejní noci. Krásná tradice, kterou rádi podpoříme vystoupením v Mahenově knihovně – v 19:30 se studenty 2. ročníku muzikálu JAMU (atelier Jany Janěkové) a se studenty atelieru neslyšících pod vedením Zoji Mikotové. Určenou hodinu vyplní nejen zpěvem, ale i pohybem. Půjdete-li zrovna v tu dobu okolo, stavte se!

"My jsme borci, my jsme borci!
Kocourkovští ledoborci!"
"A kdo jsou to ti ledoborci?"
"To máš jedno, hlavně že se to rýmuje!"

Srdečně zvu:
sobota 14. května v 17 hodin
Šuby duby Kocourkov
Divadelní studio "V", Veveří 133

Představení je určeno všem od 2 do 200 let!
(Přijala se zájmem má dvouletá neteř ("Ti pánové chytají světlo!") i můj o dost starší tchán ("To je politická satira!"))
Kocourkovští jsou prostě skvělí pro všechny!
("Hopsa hejsa my jsme skvělí - to jen jsme vám říci chtěli" -poselství inscenace)

aréna, živá hudba (autor Pavel Čadek) - prostě novinářský songový trhák!

Rezervace vstupenek: www.divadlov.cz


EPOCHÁLNÍ VÝLET
(tak ho nazval strýc Jan)

bratrů Klementů Jana (80) a Miloslava (88) po stopách jejich maminky - Jirkovy babičky Fanušky, která byla kdysi vězněna v ženském koncentráku Ravensbrück, se uskutečnil tento víkend.

Babička napsala zajímavé vzpomínky hlavně na dobu, kdy je z tábora na konci války propustili a dost podrobně popisovala putování německou krajinou.

Jirka nás do Německa odpovědně dopravil, Janne s Petrou se s obrovskó siló postarali o ubytování u nich v Berlíně a všichni dohromady se snažili v pátrání nějak pomoct.

Zdá se, že účel byl splněn nejlíp, jak to šlo. Dědeček Miloš se strýcem Janem našli možná i víc, než čekali. Babička psala hodně pozitivně o místních lidech, kteří se k nim chovali vstřícně a pomáhali, jak se dalo. I při pátrání po domě, kde kdysi našla útočiště, byli místní neuvěřitelně ochotní. Jeden pán vzal dokonce kolo a jel před autem na druhý konec vesnice ukázat dům se stodolou, který kdysi patřil rodině Krügerů. Právě tam babička a její spoluvězeňkyně strávily asi tři týdny, než se jim podařilo se dostat na místo, kde byla naděje na odvoz domů...

Ochotného pána na kole jsem bohužel nevyfotila, ale možná jsem zachytila cestu, po které se babička kdysi dostala do vesnice

Je to zvláštní pocit si zkusit na místě aspoň představit, jak vypadalo město, krajina, nebo lidi před víc, jak 60 lety...

Dada a spol. www.quakvarteto.cz

9. 5. 2011 - Dr+pilní příznivci prasete

viditelné prase, viditelné prase, wwwprase prasisko viditelneprase wwwiditelneprase widitelneprase widitelné prase Viditelne.prase.cz Dušan Rouš