To jsou fofry
(nestíhám)
Tak jsem si naivně myslel, že se vrátím z Ameriky a s prstama hluboko v obou nosních dírkách se pomaličku vnořím do běžných skoro až nudných strastí grafika, sem tam někdo něco bude chtít, budu mít čas psát jedno prase za druhým, dělat si fotky a sám sobě namlouvat, že se věnuju svým projektům, které jsem ještě ani z huby nevypustil. Všechno je jinak. Už v Americe se mi nahrnulo docela dost práce, víkend byl dost rozlítanej, návštěvy a tak a v pondělí jsem jel do Jeseníků, kde se natáčel film s částečně i sudetskou tématikou. ale jen tak v náznacích, jinak to je film o malým Kubovi a jeho dědovi. Byl jsem požádanej, abych tu akci fotil a já kejvl. Tím jsem si přivodil asi tak tříhodinové noční spánky, jinak furt na nohách. Lidí okolo filmu se motalo tak kolem dvaceti, možná i víc a v ospalých dírách Jesenicka to sem tam způsobovalo pozdvižení. Samotný film moc prozrazovat nebudu, jen se prsknu pár fotek a k tomu nicneříkající popisky. Film by měl spatřit světlo filmového světa někdy v prosinci nebo v lednu. Je to film autorský a necelovečerní.
V pátek jsem v poslední zatáčce natáčení prchnul do chalupy, rychle si umyl ksicht, oblíkl kraťasy č. 2 a běžel na autobus. Už tam stál a chystal se odjet, takže na vteřinu. Z Ostružné jsem jel totiž do Brna, protože tam mířila i Olina a měli jsme za úkol navštívit dědu a Jiřinku, předat dary z Ameriky, pak se sejít s Helčou, která taky jela z Ostružné z natáčení, po cestě se stavovala pro Bibi, která byla zrovna na nějakém táboře. V neděli jsem měli jet autem společně domů do Prahy. V sobotu večer volala Helča, že jí přestaly poslouchat brzdy na autě a že musí jet pomalu a já jsem pak místo práce hledal nějakej servis, kterej pracuje non-stop nebo v neděli. Nevím, kde jsem dělal chybu, ale Brno bylo v tomhle velmi nevstřícné. Ani Google se s tím nijak moc nepopasoval. asi za to ale nemohl. Věc se má tak, že kamkoliv jsem v Brně zavolal, přestože bombastická reklama a nadýmání výjimečností, buď mi nevzali ani telefon a nebo mě hned zpočátku utnuli, že přes víkend se nonstopservis jen na pneumatiky, opravy výhradně a pouze v pracovní dny v pracovní hodiny, ale nápis NONSTOPAUTOSERVIS se nafukoval na každé webovce. Trpělivými neúspěchy jsem se dobabral k jakémusi nonstopu za Brnem v Podolí a domluvil to na osmou ráno. Prej jo, v pohodě. Jeli jsem pak brzo ráno s Helčou v prudkém dešti a mlze s blbě brzdícím autem do nějakýho JZD, ale opravář nikde. Telefonem jsme si ho dostrkali až k tomu našemu autu, nelíbilo se mu, že jsem tam už po osmé, když jemu by se hodilo až v devět (navzdory domluvě) Opravna byla parádní. V jedné jakohale v JZD na konci vsi, ani ta adresa tedy neplatila. Ale diagnostik nejspíš dobrej, ujel s autem dva metry dozadu a dva dopředu, pustil žárovku prohlídl cosi a verdikt zněl. Posilovač v prdeli a nebo vakuová pumpa. Jet se s tím dá, ale je potřeba mít silnou nohu. Opravit to nedokáže, až v pondělí. A taky spojka, že je v prdeli a někudy teče olej. Auto docela v prdeli. Jeli jsme zas dom k Daně, dali si předčasný oběd, nabalili a pomalu vyrazili do Prahy. Helča jela opatrně a posunula si sedadlo, aby měla větší sílu v brzdné noze. Kromě těchto závad se posral i jeden z bezpečnostních pásů, zasekl se a bez rozebrání sedadla to opravit nešlo, museli jsme to tak nechat. Jízda smrti dopadla dobře. Večer jsme to oslavili s Olinou pivem značky IPA z počernickýho pivovaru a já jsem pak v noci doháněl ty resty, které se obludně navršily. Mám pocit, že to už nikdy nedoženu. Ale co, dyť jde o hovno.
Vyrážím na natáčení. Ve vlaku se potkám s Jirkou, v Zábřehu i s Jitkou a před nádražím na nás čeká nejen Eskymo Welzel ale i Helča a veze nás na chalupu.
Helča si při broušení nože málem uřízla palec, ale přilepila si ho provizorně zpátky a večer jsme jí to odborně zamašličkovali.
Jitka měla lékárničku, ale až bylo po všem, našli jsme i místní. Byla v obýváku pod stolečkem.
Jirka musí pracovat, já taky, ale stejně na to nakonec není ani minuta času, vše padlo na film.
Večer dorazili ostatní účastníci akce. I Martin, ale ten měl speciální úkol, hlídal chalupu, protože měl ortézu na noze a dvě berle. Staral se vzorně.
Večer seznamování a rozdělování funkcí.
Režisér, producent, kameramana a kdovíco všechno Pavel.
Nejdůležitějším místem byly dveře od kuchyně, tam visel kdy kde kdo, proč a jak má být na place. Charakteristikou bylo, že skoro nikdy to nevyšlo.
Jitka, Jirka a bisquits.
Ráno švédský stoleček a samoobsluha.
Z obýváku se stala technická místnost a skladiště techniky, kostýmů a brokovnice.
Boris si studuje scénář.
Zátiší a honem na plac.
Zátěž se vyrobila z kamenů a gaffy.
Karimatková olympiáda.
Deštník nebude ani jednou potřeba. Počasí nám přálo.
Martin se loučí se svou Danielou, která je krásnou zvukařkou a nemá berle.
Vyrážíme do Petříkova, první den natáčení.
Ale ještě jen tak rozcvičkou první scéna. Ona t není první scéna, ale ve filmu to tak chodí, že je všecko na přeskáčku. Někdo umře v první scéně a pak prudí v další až do konce a podobně. Film, to je jen chiméra.
Objektivy pro točení jsou od mé oblíbené firmy Nikon.
Jitka se ujímá klapky. ale jen na chvilku, nakonec skončí u keteringu. I s Jirkou.
Scéna 5/3 kdo ví pokolikáté.
Helča ve filmu hraje maminku hlavního hrdiny a to je její filmový manžel, několikanásobný olympionik ve skocích na lyžích.
Paní a pán Zetochovi pro natáčení propůjčili svou hezkou chaloupku.
Bez storybordů se asi natočit film nedá.
Poslední ladění před točením a pak další poslední a další.... a další.
Kubův děda škrábe brambory.
Děda dostal do držky. Točíme teď ale je to až ke konci filmu.
Daniela loví zvuky a je přísná.
Policie se snaží vyšetřit incident.
Kdyby nebylo Gaffy, nebylo by Hollywoodu.
Pan Zetocha zrovna přemýšlí, jestli udělali dobře, když tu svou hezkou a naklízenou chaloupku půjčil pro účely filmu.
Jirka se ujmul bramboráků. Je to jediná rekvizita, která je užitečná i po natáčení. Všechny jsme je sežrali. A byly výborné.
15-8-1
Ve stodole číhá stará naleštěná jawa, která s filmem nemá vůbec nic společnýho.
I když je to první den, už nám všem z toho natáčení hrabe.
Přijeli profi maskéři a latexem vyrobili prostřelenou nohu brokovnicí.
Jeden z grázlů, kterého sehnala Helča na poslední chvíli si spletl natáčecí den o den. Co teď, To neznáte Helču, vyrazila s Jirkou do hospody a přivlekla do půl hodiny jiného grázla. A Velmi přesvědčivého.
Jitku z toho všeho rozbolela hlava, tak se šla zachumlat na okraj zahrady.
Nebudu prozrazovat.
Jitce už je asi líp.
Kuba s dědou.
Jirka s Jitkou mají dosmaženo a dolíčeno. Je to na tanec.
Jedeme do Jeseníku natáčet scénu s feťákama. Asistuje policie.
Přepadovka.
Noční fotka prozradila, že policistka se při výkonu usmívá, tak se muselo točit znova.
Poblíž brusinkové louky se natáčí scény s dřevorubcem
U paní Danielové se zase točí interiéry dřevorubcovy chalupy.
Pokácet strom a ...
ale ne, nebojte se, na to byli herci i ostatní velké máčky a strom by asi nepokáceli, tak jsme si najali profíka EDU z Ostružné. ale ten ve filmu nebude, jen jeho výsledky.
Výlet na Šerák. Děda učí Kubu přírodu a dělá si z něho prdel. A víc už neprozradím. Poslední fotka a utíkám na vlak, mám ještě další povinnosti. Navštívit dědu v Brně, a... ono toho bylo víc, ale nechám si to pro sebe. Zatím.
- 2016/34 - Už jsme doma
- 2016/33 - Na cestě (Amerikou)
- 2016/32 - Vosařem... (Fejeton od Honzy Kurky)
- 2016/31 - Znova v Americe
- 2016/30 - 2x60=60 (Křižánky)
- 2016/29 - BBB v Ostružné
- 2016/28 - Berlýn počtvrté
- 2016/27 - Berlýn potřetí
- 2016/26 - Život je zdravý/í
- 2016/25 - Kostelní noc
- 2016/24 - My name is red
foto: Milan
Jiřinka:
"Dám si dva prášky, abych se narovnala, zatáhnu břicho a pak mě Dušan vyfotí,
abych byla krásná."
Dovolím si luxus a přepych v podobě prázdninového provozu kulturního servisu.Servis bude zamrzlý. |
Vážení a milí příznivci Divadla Radost,
vzhledem k úplné uzavírce ulice Cejl z důvodu rekonstrukce,
která nám byla sdělena bohužel až před včerem,
jsme nuceni zrušit plánovaná představení na Letní scéně
a uzavřít Muzeum loutek v době od 1.7. do 31.8.2016.
Děkujeme za pochopení.
Předprodej na září bude zahájen 1.9.2016
RÁNO PO SVATBĚ BYLY NEJČILEJŠÍ
děti. Jen Matýsek spal dlouho, protože vydržel slavit snad do půlnoci.
Procitnuvší svatebčané mudrovali.
Karlovy speciality chutnaly i ráno.
Novomanžel Ivo.
Oslava vlastně pokračovala.
Libor byl asi celou noc na nejdůležitějším místě - u pípy. Rozhodně tam ráno byl dřív, než já.
Karel sbíral zasloužené pochvaly.
Novomanželka Jana přichází.
Stréc Pavliš to má neustále pod kontrolou.
Dobře naladěná Lea.
Bylo to náročné...
Co se dá dělat!
Pak jsme se rozloučili, zatímco Valaši z Plzně i Valašského Meziříčí pokračovali dál v mudrování, hodnocení atd. spolu s obyvateli pivovaru.
Jana a Ivoš jsou teď na svatební cestě, kterou jim naplánovala a zařídila Bára. Každý den se dozvídají, kam se mají vydat, mají vlastně výlet do neznáma a údajně snad ani nevědí, kdy skončí.
PAVEL A TEREZKA
byli taky na svatbě kamarádů a měli z toho podobně krásný zážitky, jako my v Lomnici.
SOUSTŘEDĚNÍ A ZKOUŠENÍ NA PŘEDSTAVENÍ HAMLET!!! NA ČARTÁKU
bylo intenzívní a napínavé, poněvadž pořád někdo chyběl...
Počasí se chovalo barevně a nevyzpytatelně, bylo nám (sedícím u přístrojů) spíš docela zima.
Jana Janěková, režie, úprava textu atd. Použila překlad prvního vydání, tištěného v Londýně z r. 1603, přeložil prof. Milan Lukeš.
Hamlet - Jano Slezák
Laertes - Honza Staněk
Ofelie - Lucia Jagerčíková
Jirka kromě zvučení a přilehlých starostí absolvoval ještě otravu po banálním poranění ukazováku manikurovými nůžtičkami, nakonec jsme museli i do nemocnice.
Vendula Příhodová zvládá s neuvěřitelnou invencí dvě role naráz - Rosencrasta a Gilderstona.
Natália Hatalová a Ivan Jurečka jako herci.
Tomáš Novotný - král Claudius
Jitka Osičková - Corambis (v jiných verzích Hamleta vlastně Polonius), s herci vystupuje coby padouch.
Peter Pecha - Horacio a Ivan Jurečka - Chlubivý šlechtic s Hamletem.
Soustředění končí, chlapci pomáhali Jirkovi stěhovat aparaturu a sehráli krásnou etudu s kufříkem jen pro nás!
V pondělí hrajeme 22. 9. v 19:30 v Luhačovicích! Kdyby náhodou někdo chtěl být při tom, vstupenky je možno ještě objednat na tel. čísle 577 681 103, neváhejte!
PAVEL SE CHYSTÁ
fotit portréty herců v Horáckém divadle a cvičil si to doma. Nejdřív na nás a pak povolal Cackovy.
Tonda se Zuzankou ochotně pózovali.
Vlastně dokázal zaměstnat hodně lidí. Držíme palečky, ať se mu to povede!
Dada a spol.